Starajme sa o seba zvonka ale i zvnútra.

Pri návšteve obchodných reťazcov sa nám už dnes nemôže stať, že by sme v regáloch plných zeleniny, ovocia a  potravinových výrobkoch nestretli s pojmom „BIO“. Je samozrejmé, že dbáme o správnu životosprávu seba a svojej rodiny. Pretože ako sa cítime dovnútra, tak sa potom cítime i navonok. Neradi by sme sa ocitli tak ako na návšteve u psychoterapeuta pre duševnú nepohodu, tak aj na návšteve u lekára pre zlé stravovacie návyky.

Vďaka stále rastúcemu trendu akýchkoľvek surovín rastlinného alebo živočíšneho pôvodu však na trh prichádzajú aj produkty také, ktoré si takéto označenie priraďujú na pulty predajní samovoľne. Tomuto sa nedeje len v bežných predajniach ale aj tých špecializovaných.

Značka kvality číta

Asi už každý pragmaticky a rozumne zmýšľajúci človek vie, že to čo si dnes prečíta kdekoľvek a to na titulkoch novín a časopisov, letákoch či internete nemusí byť pravda, tak je tomu aj v tejto sfére. Opatrnosti nikdy nie je dosť a to predovšetkým ak ide o zdravie. Treba pritom čítať medzi riadkami, brať si dioptrické okuliare a potom už len zaostrovať nielen na značku kvality BIO potravín. Ak už si človek pripláca za kvalitu, spotrebiteľ ju aj očakáva, pričom predajcovia maloobchodov vidia často krát len zisk. Ako si tak byť istý že sa nám do rúk dostáva kvalita ktorú očakávame?

Tri písmenka: ISO

Dôležité sú dva kódy, ktoré sú overením inšpekčnej organizácie, ktorá vykonala prehliadku u ekologického  prevádzkovateľa o konkrétnom bioprodukte.  Číselné kódy majú unifikovanú podobu: dvojpísmenový ISO kód krajiny – pojem preukazujúci ekologickú výrobu pozostávajúci z troch písmen – referenčné číslo inšpekčnej organizácie. V rámci Slovenskej republiky ide o dva číselné kódy: SK – BIO -002 a SK – BIO – 003

Tak ako sa každod<nne staráme o dentálnu hygienu, starajme sa aj o to, čím kŕmime seba na svoje deti. Rôzne kauzy a škandály, sú len dôkazom toho, že mnohokrát sa rovno pred našimi nákupnými košíkmi dejú veci, ktoré by sme pokladali za neprípustné a nemáme predstavu ako kupujeme len naoko dobre vyzerajúce produkty. Pravda sa však mnohokrát skrýva na druhej strane obalu…

Sidebar